RoseGold Wedding Esküvőszervezés

„Az esküvők világa mindig is vonzott” – Takácsné Simon Niki számára az esküvőszervezés nem csupán munka, sokkal inkább hivatás. Szereti a kihívásokat, örömmel vesz részt az apróbb munkafolyamatokban is, és a pár mellett van a nagy nap minden fontos percében, hogy az valóban úgy alakuljon, ahogyan elképzelték.

Egy profi esküvőszervező jól kommunikál, közvetlen, és eltökélt, Niki pedig akkor igazán boldog, ha a kipipált feladatok mellett a pár is elégedett a munkájával. Őszintén mesélt nekünk a szakma szépségeiről és nehézségeiről, illetve az esküvőszervezés folyamatáról, és árairól.

rosegold_niki

Hogyan indult az esküvőszervező pályád?

Amikor a nagyobbik fiam a pályaválasztás közelébe került, elgondolkodtam én is, hogy jó-jó, hogy dolgozom, és maximális odaadással csinálom mindig a rám bízott feladatokat, de reggelente mégsem elég nagy lelkesedéssel keltem fel, hiányérzetem volt. Végiggondoltam tehát, hogy mi is az, amit igazán szeretek csinálni, illetve amit igazán szeretnék csinálni. Mindig minden munkakörömben azt a részt élveztem, amíg megszerveztem a munkafolyamatokat, amikor pedig képzésszervezéssel foglalkoztam, azt kifejezetten szerettem, viszont annak a jogszabályi változások vetettek véget. Adva volt tehát a szervezés. Az esküvők világa pedig mindig is vonzott, gyerekkoromtól kezdve, az esküvőm szervezésén át azóta is megmaradt a rajongás, így a kettőt összekapcsolva elvégeztem az esküvőszervező tanfolyamot és lettem esküvőszervező.

Nem is olyan régen még ritkaságnak számított, ha valaki esküvőszervezőt fogadott fel a nagy nap megszervezéséhez. Hogy látod, a párok körében ma mennyire népszerű döntés esküvőszervezővel dolgozni?

A felgyorsult világ, az emberek elfoglaltsága, és az egyre több külföldre költöző pár magával hozta a szakma felkapottságát. Egyre többen látják be, hogy nem is olyan egyszerű egy esküvőt megszervezni, hiszen lássuk be, jó esetben egyszer van ilyen az életünkben, nem tudhatjuk előre, hogy mennyi mindenre kell odafigyelni. Sokaknak a munkájuk mellett nincs is ideje szolgáltatókat keresni, utána nézni, egyeztetni. A külföldön élők, akik itthon szeretnének esküvőt tartani, végképp nem tudnak sokat ezzel foglalkozni, így egyre többen kérnek fel esküvőszervezőt a feladatok ellátására. Sok pár a szervezés közben jön rá, hogy mennyi mindent kell figyelemmel kísérni, így ha ki is választotta a szolgáltatókat, a nagy nap lebonyolításában mégis segítséget kér, erre is jó egy esküvőszervező.

esküvői kellékek
Fiatal pár az esküvőn
Menyasszony és vőlegény táncolnak az esküvőn

Mettől meddig terjed egy esküvőszervező munkája? Milyen feladatokat veszel le a házasulandók válláról?

Az esküvőszervező feladata legjobb esetben attól a pillanattól indul, hogy a pár kigondolja, hogy szeretne esküvőt és egy körülbelüli időpontot kitűznek. Innentől kezdve már tudunk közösen tervezni, ötletelni, keresni, kiválasztani. Először a pár stílusát, a létszámot alapul véve a főbb szolgáltatók köre kerül kialakításra, kiválasztásra. Meghatározzuk és kiválasztjuk a helyszínt, a fotóst, a videóst, azt hogy vőfélyre vagy ceremóniamesterre lesz-e szükség, hogy inkább zenekar vagy dj legyen, aki a zenét szolgáltatja. A pár elképzelései alapján tehát kialakul a szolgáltatói kör, mindenkivel minden részletet leegyeztetek, szerződést kötök. Azután lehet a finomhangolásra helyezni a hangsúlyt, a dekortól az apróbb kiegészítőkig, mint például a fotófal, a desszertasztal, a torta, az autó a tűzijáték, a szertartást kiegészítő ceremóniák és még sorolhatnám. Mindent összehangolva, leegyeztetve kialakul a végleges arculat, minden a helyére kerül. Ahhoz, hogy ez a nagy napon is megvalósulhasson az egészet egy forgatókönyv formájába öntöm, amit a párral egyeztetve megküldök a szolgáltatóknak, hiszen az esküvő napján a szolgáltatókat is én koordinálom az előre elkészített forgatókönyv alapján. A nagy napon aztán mindent ellenőrzök, átveszek, elrendezek, hogy minden és mindenki a helyén legyen minden pillanatban, a felmerülő kérdéseket megválaszolom, a keletkező problémákat megoldom, hogy az ifjú pár már csak egymással és a saját boldogságukkal tudjon foglalkozni.

Ezen kívül lehetőség van esküvőszervezővel csak a nagy nap lebonyolítására leszerződni, ekkor az ifjú pár előre mindent leszervezett, minden szolgáltatót kiválasztott, de az esküvő napján már nem azzal szeretne foglalkozni, hogy átnézze az ültetésrendet, átvegye a tortát, időben kezdődjön a tűzijáték és senki ne maradjon le az eseményekről, így hát koordinálja az aznapi eseményeket.

De rendelkezésre állok akkor is, ha csak egy-egy szolgáltató kiválasztásában kell segíteni, vagy ha csak a szervezés és lebonyolítás mikéntjében kell előzetesen egy-egy órányi tanácsadásban segíteni, túllendíteni a párt a felmerülő kérdések sokaságában.

Hogy látod, főleg a menyasszonyok vesznek részt az esküvői előkészületekben, vagy a vőlegények is örömmel ugranak fejest a szervezésbe?

Az esküvő természetesen a párról szól, mindkettőjük boldogságáról, az viszont vitathatatlan tény, hogy a dekoráció, az apró részletek már inkább a menyasszonyt kötik le és a vőlegények ebbe kevésbé szeretnek beleszólni. Ettől függetlenül, őket is érdemes belevonni, egy-egy olyan témával megfogni őket, ami őket is érdekelheti. Ilyen természetesen az öltöny kiválasztása, de rájuk lehet bízni az autóbérlés részleteinek kitalálását, vagy a tűzijátékot. Minden férfi szereti a hasát, így a menü kiválasztásánál is érdemes figyelembe venni a kívánságaikat. A megfelelő mértékben bevonva a férfiak is fontosnak érezhetik magukat és a nagy napon ők is boldogan fogják megélni a pillanatokat, ha tudják, hogy részt vettek egy-egy részlet megtervezésében.

Mennyi idővel a Nagy Nap előtt érdemes téged felkeresni?

Legalább 6 hónappal korábban érdemes megkeresni, hogy a megfelelő szolgáltatókat még le tudjuk foglalni. A menyasszonyok egyre korábban kezdenek el szervezkedni, és így a jó szolgáltatóknak egyre hamarabb telik be a naptárjuk, ezért érdemes minél hamarabb elkezdeni a közös munkát.

Hogyan indul a közös munka a jegyespárral, mik a főbb állomásai az esküvőszervezésnek?

Az első és legfontosabb lépés egy személyes találkozó, ahol megbeszéljük nagyvonalakban az elképzeléseket, megismerjük egymást, én megismerhetem a pár elképzeléseit, kívánságait, a lakodalom nagyságrendjét. Ennek alapján történik a szolgáltatók ajánlása és kiválasztása, ezek alapján megtörténnek a szerződéskötések. Ez viszonylag rövid idő alatt lezajlik. Ezután a pártól függően tartjuk a kapcsolatot. Van, akinek ezeregy kérdése felmerül nap mint nap és ezekre szeretne is választ kapni egyből, van aki pedig sodródik az árral, ettől függetlenül ilyenkor is többször beszélünk az elképzelésekről, részletekről. Az esküvő előtti hónapban lesz intenzívebb a szervezés, amikor minden apró részlet a helyére kerül, újra egyeztetek mindent a párral és a szolgáltatókkal. Az utolsó héten lesz végleges az ültetésrend és a forgatókönyv is. Az esküvő napján pedig reggel érkezem és mindent kézben tartva figyelemmel követem, koordinálom az eseményeket egészen a hajnali befejezésig, a dekorbontásig bezárólag.

menyasszony és vőlegény az esküvőn
elegáns vőlegény az esküvőjén

Mivel az esküvőszervezés nem évtizedek óta ismert szolgáltatás, ezért a párok számára nagyon fontos kérdés, hogy milyen árakkal kell számolniuk, ha esküvőszervezővel szeretnének dolgozni? Tudnál mondani tól-ig árakat?

Egy teljes szervezés a helyszínek, a meghívottak, a megrendelt szolgáltatók számától függően változhat 200.000 Ft-tól 350.000 Ft-ig.

Az esküvői lebonyolítás 100.000 Ft-tól indul.

Tanácsadást már 10.000 Ft/alkalom vállalok.

Melyek számodra az esküvőszervező szakma szépségei és nehézségei?

A szépsége egyértelműen az, hogy láthatom a boldogságot az ifjú pár arcán, hogy egy varázslatos napnak lehetek a részese a háttérből, hogy segíthetek az álmaik megvalósításában. A jó hangulatú lakodalom, a násznép és a pár megelégedettsége, öröme és boldogsága mind jóérzéssel töltenek el. Nehézségek azt gondolom, akkor vannak, ha mi azt úgy fogjuk fel, azok a problémák, amiket mi annak gondolunk, én többnyire megoldandó feladatként fogok fel minden elém gördülő akadályt és így könnyebb megoldani azokat, ezért nem gondolnám, hogy nehézségek lennének. Talán kihívások adódnak, hiszen sokszor gyorsan kell reagálni egy-egy szituációra, de a végeredmény mindig kárpótol.

Szerinted milyen készségekkel, képességekkel, tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy profi esküvőszervezőnek?

Mindenképpen kell a jó kommunikációs képesség, hiszen a párokkal, és a szolgáltatókkal folyamatosan kell tartani a kapcsolatot. Nem árt, ha jó problémamegoldó képességekkel vagyunk megáldva, mindig adódik valami újdonság, amire rövid idő alatt kell tudni reagálni, úgy, mintha az a világ legtermészetesebb dolga volna. Továbbá természetesen jó, ha barátságos, vidám, de inkább háttérbe húzódó típus.

Mit üzensz azoknak a pároknak, akik még gondolkoznak azon, felkeressenek-e egy esküvőszervezőt az álomesküvő megvalósításához?

Azt, hogy ne gondolkozzanak rajta. Mindenképpen nagy segítség, hiszen míg egy jegyespár jó esetben életében egyszer szervez esküvőt, addig az esküvőszervező megtanulta, hogy mire kell odafigyelni, több tapasztalatot szerzett, többféle esküvőt látott, így olyan szakértelemmel rendelkezik, amivel segítségére lehet a párnak. Gördülékenyebben és gyorsabban mehet a szervezés, és így valósulhat meg az álomesküvő is.

rosegold esküvő Nikivel

Szívesen választanátok Nikit esküvőszervezőnek? Látogassatok el a RoseGold Wedding Esküvőszervezés weboldalára, és tájékozódjatok a lehetőségekről! 

Menyasszony és vőlegény táncolnak az esküvőn
esküvői kellékek
Fiatal pár az esküvőn

Különleges esküvői weboldalra vágysz? Gondold át, milyen honlap tetszene leginkább! Milyen stílus, és szín áll hozzád közel? Oszd meg az ötleteidet velem, végül küldd el a kész weboldalt minden vendégnek. Imádni fogják!

Ha tetszett oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük